Motoristé si více sjednávají havarijní pojištění

Praha, 27. října 2016 – Pojistný trh je podle statistik České asociace pojišťoven (ČAP) za třetí čtvrtletí tažen neživotním pojištěním. Daří se zejména havarijnímu pojištění a produktům určeným pro podnikatele. V dynamičtější oblasti neživotního pojištění došlo k meziročnímu nárůstu o 4,2 %, v oblasti životního pojištění pokračuje mírný pokles, a to o 2,1 %. Celkové předepsané pojistné meziročně mírně vzrostlo o cca 1,61 mld. Kč, což odpovídá 1,8% tempu růstu.

Pojistka na blbost pomáhá často i v kuriózních situacích, potvrzují to příběhy z pojišťoven

Praha, 18. října, 2016 – Pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě, známé též jako pojistka na blbost, kryje škody, které způsobíme při zcela běžných činnostech. Pojišťovny každoročně pomohou ve více jak 100 tisících takovýchto situací, kde se škoda pohybuje od řádů tisíců až po milióny korun. Vzhledem k tomu, že pojištění odpovědnosti za škody má sjednáno jen třetina lidí, větší část odpovědnostních škod se do statistik pojišťoven vůbec nedostane a lidé je hradí ze své vlastní kapsy.

Každý má někdy Den blbec, říká Česká asociace pojišťoven

Praha, 19. září, 2016 - Podle aktuálního průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP) má jen jeden člověk ze sta takové štěstí, že se mu smolné dny zcela vyhýbají. Naproti tomu téměř polovina lidí (49 %) zažívá den, který by nazvalo Den blbec, dva až třikrát do roka. Více jak čtvrtina (27 %) z nás jej má zhruba každý měsíc a 7 % se s ním potýká aspoň jednou týdně. Více než polovině lidí se v takový den nic nedaří, všechno jim padá z rukou a rozbijí, na co přijdou. Novou kampaní Každý má někdy Den blbec chce ČAP upozornit na fakt, že malé či větší katastrofy, jsou běžnou součástí našich životů, ale nemusí s sebou přinášet nepříjemné dopady na naše peněženky. Jejich následky řeší pojištění odpovědnosti za škody. V současné době ho má však sjednáno jen třetina populace. Praktické informace i kuriózní příběhy ze života přináší ČAP na www.denblbec.info. Na těchto stránkách je rovněž možné se o své příběhy podělit.

ČAP a ČKP představují jednotný vizuální styl

Praha, 16. září 2016 – Česká asociace pojišťoven (ČAP) a Česká kancelář pojistitelů (ČKP) představují svá nová loga, která jsou nedílnou součástí nového a společného vizuálního stylu reflektujícího sjednocené řízení obou profesních organizací. Autorem nové korporátní identity skupiny je Studio Grafite, s.r.o. 
Video k novému stylu je možné shlédnout zde

Varování: Podvodníci se vydávají za Českou asociaci pojišťoven a klamou klienty

Praha, 16. srpna 2016 – Intenzita nekalých praktik některých zprostředkovatelů finančních produktů opět vzrostla. „Jsem z asociace pojišťoven a zkontroluji vám vaše pojištění,“ právě tuto větu nejčastěji slyší lidé, kteří jsou v posledních dnech vystavováni tlaku podvodných praktik. Ve snaze zaujmout potenciálního klienta a vnutit mu nějaký finanční produkt se někteří zprostředkovatelé zaštiťují Českou asociací pojišťoven (ČAP) jako důvěryhodnou organizací, která zastřešuje 97 % pojistného trhu.

Tempo růstu pojistného trhu posílilo meziročně o 2 %

Praha, 27. července 2016 – Celkové předepsané pojistné členů České asociace pojišťoven (ČAP) meziročně vzrostlo o cca 1,2 mld. Kč, což odpovídá 2% růstu. Za pozitivním vývojem pojistného trhu v prvním pololetí nadále stojí neživotní pojištění, které meziročně posílilo na svém objemu o cca 4,5 %, a opět se tak stalo dynamičtějším segmentem. I životní pojištění, které v posledních dvou letech výrazněji oslabovalo, však zmírnilo pokles, a to ze 3,4 % v prvním čtvrtletí na 2,2 %.

Jarní bouřky způsobily klientům pojišťoven škodu za 1,2 miliardy korun

Praha, 25. července 2016 – Členské pojišťovny ČAP aktuálně řeší téměř 24 tisíc pojistných událostí, které na přelomu května a června způsobily extrémní výkyvy počasí. Pojišťovny odhadují, že počet škod ještě mírně naroste a že celková škoda, kterou klienti nahlásí, vyšplhá na více než 1,2 miliardy Kč.

Etický výbor České asociace pojišťoven posiluje svoji pozici

Praha, 19. července 2016 – Prezidium České asociace pojišťoven (ČAP) rozšířilo pravomoci Etického výboru (EV) a zároveň ustanovilo jeho nové členy. Předsedou výboru byl zvolen nestor českého pojišťovnictví Ing. Vladimír Mráz. Cílem této změny je posílení samoregulačních a etických principů fungování pojistného trhu. 

Jan Matoušek výkonným ředitelem České kanceláře pojistitelů

V Praze, 30. června 2016 – Od 1. července 2016 dojde ke sjednocení řízení profesních organizací českých pojišťoven. Výkonným ředitelem České kanceláře pojistitelů (ČKP) byl jmenován Mgr. Jan Matoušek, stávající výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) a jednatel servisní společnosti SUPIN. Na pozici výkonného ředitele ČKP  rezignoval JUDr. Ing. Jakub Hradec, který však v ČKP zůstává a byl jmenován zástupcem výkonného ředitele a technickým ředitelem organizace. Druhou zástupkyní nového výkonného ředitele ČKP a provozní ředitelkou ČKP se stala JUDr. Stanislava Hojdová. Cílem sjednocení vedení těchto organizací je zefektivnění využívání lidských i technických zdrojů, kterými jednotlivé společnosti disponují, a posílení expertní pozice skupiny.

Česká asociace pojišťoven radí, jak minimalizovat škody způsobené bouřkou, krupobitím, vichřicí či požárem

Praha, 24. května 2016 – Bouřky, krupobití i s nimi často spojené vichřice dokáží během několika hodin natropit škody za miliony korun. Tyto živly představují nejčetnější skupinu škod, ke kterým důsledkem rozmarů počasí dochází. Česká asociace pojišťoven (ČAP) radí, jak se proti nim zabezpečit, jak případné škody zmírnit a jak nahlásit škodu pojišťovnám.